Thursday, March 10, 2011

Abang B

Dah lama aku tunggu Abang B. Bukannya selalu dapat jumpa Abang B. Kadang-kadang setahun sekali kalau bernasib baik, dapatlah jumpa 2 kali. Kenapa Abang B buat macam ni kat aku? Aku tak sukalah tunggu lama-lama. 

Abang B ni suka sangat tabur janji manis. Kata hari tu nak jumpa awal bulan tapi sampai hari ini masih tak nampak bayang-bayang Abang B. Abang B dah lupa dengan aku ke? Sampai hati Abang B buat macam tu. Aku kat sini setia menunggu. Ya aku sedar...siapa diri aku ini. Dahlah tak cantik, debab pula tu. (skrip ala-ala merajuklah tu)

Kalau Abang B tak datang juga bulan ni, aku cari orang lain. Daripada mengharap benda yang tak pasti, buat apa nak tunggu lagi? Bak kata Kak Ramlah Ram, "selamat tinggal romeo"

Nak tahu siapa Abang B aku tu? Hehehe...Apa lagi kalau bukan Abang Bonus lah! 

Aku rasa rata-rata kat opis aku tu semua dok tunggu bonus. Minggu lepas  Chairman dah umumkan nak bagi dalam Mac. Sama-samalah kita tunggu ya. Sebenarnya aku dah plan macam-macam dengan bila dapat bonus. Faham-faham je lah nak pakai buat belanja ke Kota Kinabalu nanti. Kalau tak, mana aku nak cekau duit lagi? 

p/s: bila abang b datang, abang h pula dah tunggu. (abang h = hutang)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails