Tuesday, March 29, 2011

Tangguh pula

What? The event need to be postponed.

Bengang beb! Bayangkan boss bagi arahan suruh organise conference dalam masa yang singkat tapi last minit beritahu aku, terpaksa ditunda pada hari lain sehingga diberitahu kelak. 

Dahlah nak prepare conference dalam masa singkat (tempoh 1 bulan) dengan nak cari speaker, participant, cari hadiah, buat pameran dan banyak lagi. Nak cari participant bukannya sikit..paling kurang nak 250-270 orang untuk 2 hari. Memang nak buat grand gila sebab ada menteri datang nak rasmikan conference. (Duh?!)

Bila dah dapat speaker, participant dan exhibitor dah confirm, siapa pula nak beritahu mereka pasal kena tangguh? Tanya orang atas sekadar beritahu "noted. will let you know once we get the date." Apa ke halnya? Senanglah cakap tapi cuba korang berada berada dalam situasi aku. Macamana kau nak cakap dengan mereka? 

Itu yang aku tak berapa suka, orang atas senanglah bagi arahan tapi yang merana ialah orang macam aku. Orang yang kerja bagai nak rak tapi apa yang aku dapat? Hampeh! Nak harapkan boss aku? Dia lagi suka bila dapat tahu kena tangguh. Tak perlu nak pening kepala nak fikir pasal tu. Ya lah...bukannya kau yang buat kerja. Eeeeiii geram betul! 

Nasib baik respon daripada speaker, participant dan exhibitor semuanya ok dan  sentiasa menyokong aku. Aaahhh lega rasanya. 

p/s: penatlah nak organise event.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails