Saturday, April 2, 2011

Adegan rasa nak bakar je

Aku baru sampai rumah balik daripada kelas. Bayangkan aku yang tak hilang penat dan pening kepala dengan sabjek Law, aku boleh bayangkan korang akan rasa marah bila berdepan dengan insiden ini.

Aku: dah makan ke?

Makcik: belum.

Aku: dah masak nasi?

Makcik: belum.

Aku: kenapa tak masak?

Makcik: along masak lagi sedap.

Aku: habis tu tadi buat apa?

Makcik: duduk rumah je. (dengan muka selamba tanpa rasa bersalah)

Bengang gila!!!! Apa lagi..aku dengan segera terus ke dapur, masak nasi. Nak harapkan makcik aku, bermakna tak bermakanlah orang dalam rumah aku ni. 

Ya Allah..takkanlah buat kerja senang macam tu pun tak boleh nak buat? Nanti aku cakap tak pandai, marah pula. Makcik aku memang berpelajaran tinggi siap ada Dr. PHD lagi ok. Takkanlah tak boleh fikir? Eeeeii geram betul. 

Kalau ikutkan hati, aku nak lempang je muka dia. Orang macam tu, buang masa je kalau kita bertekak. Susah nak cakap dengan orang tak reti. 

p/s: kita bakor je. macam cerita hantu kak limah. 

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails