Wednesday, May 11, 2011

Yang mana satu idaman hati?

Tengah survey nak cari kamera baru. Kamera yang aku ada dah rosak. Dah berapa kali dok hantar servis dan rasanya kalau kira balik jumlah aku bayar servis, lebih baik aku beli yang baru terus. 


Kamera yang banyak berjasa. Sudah sampai masanya aku mencari pengganti. Uhuks.  


Ingat nak ambil Canon S95 tapi harga lebih kurang macam harga kamera SLR. Lagipun kamera compact macam ni senang nak bawa..main masuk je dalam handbag. Aku dahlah tak berapa pandai nak ambil gambar pakai kamera SLR tapi adik ipar cuba pujuk aku untuk meyakinkan aku bahawa bukannya susah sebenarnya. 
Boleh tahan juga harga Canon S95. Tak salah aku harga dalam RM1.5K. Perrggh!

Hati dah mula cair tengok Nikon D3100. Wow!

Feel ambil gambar dengan kamera SLR ni lain..kelebihannya boleh ambik gambar lebih lawa daripada kamera compact. Memang itu tak dapat dinafikan. Malah kalau ada bakat, boleh je nak buat tambah rezeki. Ok apa? 

Bila fikir balik, memang aku perlukan kamera baru tapi yang mana satu akan bakal menjadi milik aku? Ada idea?

p/s: isu kewangan perlu dipertimbangkan juga. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails