Sunday, March 18, 2012

Dah bayar cukai pendapatan?

Dah bayar cukai pendapatan? Sebagai warga Malaysia yang bertanggungjawab,   jangan lupa untuk laksanakan membayar cukai pendapatan. Masih ada masa lagi sebab tarikh akhir untuk membuat pembayaran cukai pendapatan adalah pada 30 April 2012. Jangan lupa tau! Siap promosi lagi tu. Rasa-rasa dapat jadi duta LHDN tak nanti? Hehehe..

Alhamdulillah aku baru je hantar e-filing. Rasa hilang segala bebanan yang aku rasai selama ini. Fuuh!!! Siapa yang pernah ikut pengalaman aku hantar borang cukai pendapatan pada tahun lepas, mesti tak akan lupa insiden Pekerja yang berpengetahuan.

Aku belajar daripada kesilapan yang lalu dan bersyukur kali ini berjalan dengan lancar. The best part, aku dapat rebate sebab terbayar lebih cukai. Yeaaah! Nanti boleh buat belanja trip bulan April. Cepat-cepat! Kalau hantar sekarang, proses pembayaran balik akan mengambil yang singkat sahaja. Jangan pula tunggu saat-saat akhir ya. 

p/s: bayar cukai untuk kesejahteraan orang ramai. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails