Monday, June 18, 2012

Kawan atau lawan?

Dalam senarai kawan dalam Facebook aku, aku mempunyai 208 orang. Boleh tahan juga ramai tu. Kalau nak ikutkan, dulu lagi ramai sebenarnya tapi tadi aku buat sedikit kemaskini, jadi ada beberapa nama kawan yang tak perlu ada dalam senarai kawan aku. Ada beberapa sebab aku buat demikian dan antaranya ialah:

  1. Orang yang sibuk nak promosi barang atau perkhidmatan. 
  2. Orang yang suka cerita tentang semua perkara. Contoh statement yang agak menyampah nak baca ialah, "hari ni nak makan apa ya?" "rindunya kat suami saya."
  3. Orang suka sibuk nak tahu pasal diri aku atau dikenali juga kepochi.
  4. Orang yang pernah buat hal dengan aku. 
  5. Orang yang selalu tunjuk hebat macamlah kau seorang yang paling bagus dalam dunia. 
Walau bagaimanapun, ada beberapa nama yang tak mungkin aku buang dalam senarai kawan aku. Malulah nak sebut. Aku rasa korang mesti tahu siapa. Aku pernah sebut nama dia berulang kali dalam blog aku ni. Nak tahu siapa? Ok..orang yang aku maksudkan ialah ahli keluarga, kawan-kawan rapat dan siapa ya? Hehehe...

Dulu aku pernah ada kawan yang tak berapa rapat sejak sekolah lagi tapi aku add dia dalam senarai kawan aku semata-mata nak tahu apa perkembangan terkini dia. Lebih kurang macam stalker jugalah aku ni (eeeii jahatnya aku ni). Sebenarnya dia tak buat apa-apa salah pun kat aku tapi biasalah mulut aku ni yang agak kurang ajar, ada sahaja yang tak puas hati. Alaaa..korang pun ada perasaan macam ni kan. Baik mengaku. 

Daripada menambah dosa yang sedia ada, adalah lebih baik aku delete nama dia. Aku rasa cukup-cukuplah macam lagu "Cukup cukup sudah" tu. Ya aku tahu perhubungan antara aku dan dia memang tak mungkin baik dan kalau boleh aku tak nak mengeruhkan lagi keadaan. Peace ok? Kepada kawan aku tu, kalau tiba-tiba kau baca blog aku, aku harap kau faham. 

Apa pendapat korang? Apa kegunaan Facebook dalam hidup korang? Boleh kita kongsi sama-sama dengan memberi sedikit komen. 

p/s: gembira dapat jumpa balik kawan yang lama terpisah dalam Facebook. 

3 comments:

  1. hehehe.... mcm le org tatau sape yg dia takkan delete tuh! Sape yg dah didelete tu pun rasenya cam tau...kakakaaa...nasib le... kalo saya pun dideletekan tatau nak ckp apa.... heheheee....

    ReplyDelete
  2. Ohh pengkomen diatas adalah saya...alaaa sayaaa....
    -Jiran-

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails