Friday, January 1, 2016

New gadget 2016

Untuk tahun 2016, aku ingin perkenalkan gadget baru yang bakal menjadi teman aku seterusnya. Harap kita akan bergembira merakam saat manis dan pahit bersama-sama nanti. Nak tahu apa dia? Cuba teka. 
























Nikon Coolpix P7800.

Inilah dia Nikon Coolpix P7800. Ikutkan aku lebih suka Canon tapi harga kamera Canon mahal sedikit. Tak mampu nak beli. Tengok features kamera ini boleh tahan menarik. Aku belum explore habis lagi tapi buku manual aku dah baca. Hahaha..nak buat macamana aku memang tak boleh nak pisahkan dengan buku manual. 

Sebelum ini aku pakai Canon G12 tapi sayang tak dapat nak pakai lagi. Sedih sebenarnya sebab sudah 4 tahun kamera tu bersama dan jauh sudah dia merantau dengan aku. Apa-apa pun, jasa mu sentiasa ku kenang. Terima kasih dan selamat tinggal Canon G12. 

Canon G12.(RIP)

Perasan tak? Kamera yang dulu dengan yang baru lebih kurang sama rupanya. Nak buat macamana, hati aku dah terpaut kamera yang jenis ini. Nak pakai kamera DSLR, tak berapa mahir lagi. Kalau boleh aku nak kamera yang senang pakai. Tekan je tapi gambar perlu cantik. Perasan diva betul! 

Sudah pasti, kalau dah ada kamera baru tentu ada projek seterusnya. Ke mana agaknya? Ada yang dah tahu rasanya. Ok tunggu dan jumpa lagi! 

p/s: cuti-cuti Malaysia!

8 comments:

  1. mesti panjang langkah tahun baru untuk misi seerusnya dgn gajet baru katanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panjang atau tidak langkah tu, kita tengok dulu ya.

      Delete
  2. sorry Maz..teraksa beli kamera baru huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's ok JM
      Dah sampai masanya nak ganti baru

      Delete
    2. aaaaa ni mesti ada cerita disebaliknya ni..
      kepochi kepochi =P

      Delete
    3. ada cerita sebenarnya tapi kena tunggu dulu

      Delete
  3. wow gadget baruuuuu yahuuu.. bau kedai =D
    samalah Kak Mazu.. CT tak reti guna DSLR jugak.. dahla berat ahahha..
    nak usung sana sini eerk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bau kedai sampai kat sana ya? hehehe
      ambil kamera yang senang nak bawa ke mana2 dan masuk dalam beg

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails