Thursday, November 22, 2018

Western Australia Exploration - part 3

Albany - Pemberton 

Bangun pagi gigih berbaju kurung untuk menyambut Hari Raya Aidil Adha di perantauan. Rasanya kalau hantar gambar dengan ucapan hari raya ke surat khabar, boleh terima tak? 

Plan asal nak cari masjid terdekat untuk solat raya tapi masing-masing dah keletihan dan bangun pula agak lewat. Terpaksa batalkan niat murni itu. 

Di hadapan bilik. 

Inilah kereta sewa kami. 

Selamat Hari Raya Aidil Adha daripada kami. 

Selepas sesi bergambar, kami terus check out dan selepas itu jalan-jalan sekitar pekan Albany. Apa-apa pun, kita makan dulu di kedai makanan halal yang jumpa sebelum ini.


Breakfast at Albany. 




Albany adalah sebuah pekan kecil yang santai. Sayang aku tak dapat tinggal lama di situ sebab tak sempat. Sebenarnya banyak tempat menarik yang boleh diterokai di Albany. Mari aku kongsikan beberapa tempat menarik yang sempat aku singgah sepanjang berada di Albany. 


Ellen Cove.


Albany Wind Farm. 


The Gap & Natural Bridge

Sempat juga berjumpa beberapa orang pelancong dari Malaysia. Apa lagi, masing-masing mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha. Jauh betul kita sambut raya kan? 

Ikutkan banyak lagi tempat nak singgah tapi tak cukup masa. Kebetulan masa di sana, dalam pukul 6 petang dah mulai gelap. Lagipun aku tak nak memandu dalam keadaan gelap. Takut!!

Destinasi seterusnya ke Pemberton dan sampai di  Pemberton dah malam jadi tak dapat nak pergi mana-mana. Kita sambung lagi perjalanan kita selepas ini. 

p/s: dapat melihat sempadan dua lautan. cantik betul. 

3 comments:

  1. Slmt hari raya aidil adha juga makcik 😁 wl dh lama berlalu. Yg bridge tu lawa tptnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita 2 tahun lalu. aku berusaha untuk ingat balik.
      betul makcik, tempat tu memang lawa.

      Delete
  2. Terkojut JM baca entri ni..sambut hari raya aidil adha? Update entri nov 2018.. bila trip nya..baru update ke ni 😬 ingat baru blk dari perth

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails