Wednesday, August 19, 2009

Teater Muzikal Tun Abdul Razak

Semalam aku tak sempat nak update entry aku. Letih sangat balik dari Istana Budaya tengok teater muzikal Tun Abdul Razak. First time aku ke Istana Budaya. Rasa kagum kejap dibuatnya. Selalu lalu situ tapi tak pernah masuk.

Tak plan pun nak tengok tapi kawan aku yang bagi tiket tu suruh aku pergi malam semalam. Memang ada plan nak tengok tapi nak pergi hari Khamis. Bersungguh-sungguh dia suruh aku pergi..untuk tidak menghampakan harapan kawan aku tu aku mengalah..aku pun terimalah.

Balik kepada teater muzikal semalam, ada 2 sebab aku nak sangat tengok.

1. Aku memang suka tengok teater

2. Aku nak tengok Fauziah Latiff dengan Rashidi Ishak

Sinopsis teater muzikal:

Teater ini bertemakan Nasionalisme yang mengisahkan perjuangan, pengorbanan dan kasih sayang Allahyarham Tun Abdul Razak kepada agama, bangsa dan Negara. Sepanjang riwayatnya, beliau melalui detik jatuh bangun yang membawa kepada pembinaan sebuah negara yang dihormati di peringkat Tun Abdul Razak antarabangsa. Tiga persoalan utama yang diungkap di dalam persembahan teater ini, iaitu:

-Perjuangan

-Perpaduan
-Kekeluargaan

Overall cerita aku boleh bagi 3 bintang daripada 5 bintang. Extra point to Fauziah Latiff sebab suara dia memang best. Rashidi?? Hmm tak lah sedap mana...ada gak suara sumbang mambang dia tu. Jalan cerita biasa je tapi aku rasa ada certain part tak perlu ditonjolkan. Props memang cantik! Baju yang Fauziah Latiff pakai memang cantik sangat. Hehehe sempat lagi tengok baju dia.


Patung Fauziah Latiff dengan Rashidi

Barang-barang kepunyaan Tun Abdul Razak

Baju yang pernah dipakai oleh Tun Abdul Razak

Suasana dalam Istana Budaya

Tebalnya bedak


I saw Rashidi...hehehe

Say cheese!!!

Tunggu giliran..kecik je Fauziah Latiff ni

Ambil gambar sama-sama Fauziah Latiff

Kalau ada peluang lagi, aku nak pergi. Kenalah rajin baik-baik dengan staff CCD. Sure banyak tiket dapat tu nanti.

p/s: sama-sama memartabatkan seni budaya bangsa

2 comments:

  1. saye pun dh gi.. btw, smlm (20/8) xde sesi autograf..mybe coz ade vvip dtg kot.. smlm tun rahah, rais yatim n nazim+norjuma dtg..teruje gk la..

    best coz byk leh dpt info..kan kak??

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails