Monday, February 8, 2010

Group assignment

Semalam dah mula semester baru. Bad news aku masih belum dapat lagi result exam. Hmm..nampak gaya kena tunggu lagi sampai diberitahu. Bila tanya kat lecturer, lecturer pula tak berani nak reveal . Cuba cungkil lagi manalah tau boleh tau sikit-sikit. Lecturer ni memang kebal betul. Ramai dok merayu banyak kali tapi dia tetap tak nak beritahu juga. Hai...bertambahlah aku risau. Lastly lecturer bertahu juga tapi itu pun sekadar beritahu yang kita orang semua ok.

OK? What do you mean by OK? Semua pass? Rata-rata classmate aku masih tak puas hati lagi termasuklah aku. Memang betul..penantian itu satu penyeksaan.

Semester kali ni sabjek yang kena ambil adalah:
1. Marketing Management
2. Corporate Finance

So far, sabjek marketing aku boleh faham sebab pernah ambil masa Diploma dulu. Just refresh my memory back. Kepada classmate aku yang technical background seperti engineering (Mr. X pun engineering background), kena extra work sikit. Nasib baiklah lecturer kali ini, memang best. Cakap pun memang sempoi!

Seperti biasa..awal-awal lagi dah assign buat assignment. Tak dapat nak sama-sama dengan Mr. X lagi. Hai..nak buat macamana, tak ada rezeki lah nampaknya. Sabar lah ya.

Anyway, kali ini aku nak cerita pasal seorang classmate aku. Rasa dulu aku pernah cerita sikit pasal dia. Cuba ingat balik..mamat ala ala poyo ni. Assignment kali ini, aku dah ada kumpulan sebenarnya tapi mamat ni nak juga sama-sama 1 kumpulan dengan aku.

Mengikut pengalaman last semester, aku terpaksa 1 kumpulan dengan dia sebab masa tu aku tak dapat hadir kelas (aku ke Kuching masa tu). Jadi dia dah pilih aku untuk masuk kumpulan dia masa tu.

Aku rasa aku tak selesa bekerja dengan dia. Bukan aku nak cakap dia tak buat kerja tapi aku tak boleh. Ish macamana ya?

Bila dia beritahu aku yang dia nak sama-sama 1 kumpulan dengan aku, aku tak berani nak cakap NO. Terpaksalah aku pakai ayat sopan santun, "saya tak berani nak cakap boleh atau tidak. baik awak tanya ahli kumpulan saya yang lain. kalau dia kata ok, saya ok. kalau tak, saya nak buat macamana. betul tak?"

Lepas tu, aku terus call kawan 1 kumpulan aku dan beritahu jangan terima mamat ni masuk kumpulan aku. Alasan?  Aku tak nak dia masuk kumpulan aku. Lagipun aku dah sama-sama dengan kumpulan sedia ada semenjak semester 1. Aku tahu apa kelebihan dan kekurangan yang ada dalam kumpulan ini.

Salah ke tindakan aku? What do you think?

p/s: harap semunya ok

2 comments:

  1. amik master kat mana? rajinya la keje sambil belajar...
    pasal mamat tuh, ok jek wat camtuh...kalo dah rase takleh nak bekerjasama satu group kan?..

    ReplyDelete
  2. amik master dengan uum tapi kelas kat kajang.
    cakap senang tapi nak buat tu takut.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails