Wednesday, April 4, 2012

Get an inbox

Petang tadi aku nampak perbincangan suami isteri kat wall Facebook aku. Bukan aku nak marah tapi kalau nak bincang pun, pergilah private message. Takkanlah kau nak biar semua orang nampak dan tahu apa yang korang bincangkan. Di sini aku nak kongsi contoh perbincangan mereka dalam Facebook. Klik gambar bawah untuk lebih jelas. 

Aku tak faham sebenarnya. Apa maksud dan tujuan dia buat macam ni? 

Wahai kawan-kawan sekalian, masalah ini dipanggil Get an inbox. Maksudnya ialah:

Derived from the expression "get a room". When a couple constantly leave romantic, mushy or suggestive message on each other's Facebook wall for everyone else to see, someone may tell them to "get an inbox already" and carry on in private. 

sumber: urban dictionary

Naik menyampah pula aku tengok. Daripada nak tambah dosa aku mengumpat, apa kata ambil telefon dan terus call ataupun sms. Susah sangat ke? Zaman sekarang makin canggih, macam-macam boleh buat. Betul tak? 

p/s: get a life!

4 comments:

  1. ewww, sib baik aku x friend ng diorg

    ReplyDelete
  2. dah delete dia org dlm senarai friend FB

    ReplyDelete
  3. hbs segala cerita luar dalam nak tulis kt fb...i should delete some annoying ppl in my FB list too...hmmm...

    ReplyDelete
  4. entah apa-apa kan? along awal lagi dah delete nama yang tak berkenaan. buat nyemak je dalam FB list.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails