Saturday, April 28, 2012

Jalan-jalan di Singapura-hari ketiga

Lepas maghrib, aku dengan kawan aku bercadang nak jalan-jalan cari makan. Plan asal nak cari makan di Bedok Food Centre tapi memandangkan tempat tu agak jauh dari hotel dan tak berapa pasti lokasi, kami terus batalkan niat ke situ. Lokasi seterusnya ke Restoran Zam Zam yang masyhur dengan murtabak dan nasi beriani yang terletak di Arab Street. 

Aku ada juga baca blog lain dan ramai yang cadangkan ke situ. Oklah..boleh je nak cuba tapi sebelum tu aku sempat google map Restoran Zam Zam. Tengok kat google map memang senang je nak ke sana. Keluar sahaja ke MRT Bugis, jalan selama 10-15 minit. Landmark berdekatan dengan Restoran Zam Zam ini ialah Masjid Sultan. 

Menu makanan.

Suasana dalam Restoran Zam Zam.

Nasi beriani ayam.

Murtabak daging.

Lepas makan, terus ke Changi Airport sebab nak ambil adik bongsu aku kat sana. Dari MRT Bugis terus naik MRT Changi Airport. Untuk sampai ke MRT Changi Airport kena turun MRT Tanah Merah dulu untuk tukar train. Adik aku sampai dalam pukul 12 malam tapi aku sampai awal dalam pukul 10.30 malam sebab MRT terakhir pukul 11 malam. 

Lepak-lepak kat airport, nampak ada orang jalan-jalan bawa senapang. 

Takutnya..silap-silap dia tembak aku pula. 

Dah jemput adik aku, ambil teksi dan terus balik hotel. Terus tidur sebab esok kena bangun awal. Hari terakhir conference. 

p/s: sambung hari keempat pula. sikit je lagi ni. hehehe..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails