Friday, April 6, 2012

Plan perjalanan ke Singapura

Aku lupa nak update pasal projek bulan April ke Pulau Langkawi dan Singapura. Rasanya aku tak perlu nak cerita sangat pasal Pulau Langkawi sebab aku dah pernah cerita trip ke sana dulu dengan adik aku. 

Sebenarnya aku lebih berminat nak cerita plan ke Singapura sebab aku pun dah lama tak ke sana. Apa taknya, kali terakhir aku ke sana 30 tahun yang lalu. Itu pasal semangat teruja tu lebih sikit. Hehehe..Tujuan aku ke Singapura adalah menghadiri seminar pada 25-27 April tapi aku akan bertolak ke sana pada 24 April dan pulang ke Malaysia pada 29 April. 

So boleh kira berapa hari aku dapat jalan-jalan di sana. Maka terpaksalah aku plan cantik-cantik bersesuaian dengan bajet yang agak ekonomi. Kalau ikutkan hati, aku nak sangat masuk Universal Studio Singapore (USS)  tapi bajet tak cukup ditambah pula masa tak banyak nak stay sana. Kebetulan baru-baru ini aku jumpa promosi Groupon yang menawarkan pakej Singapore Flyer Ride dan River Cruise dengan harga berpatutan. Apa lagi, tanpa buang masa aku pun ambil! 


Beli untuk 3 orang dapat harga RM82 seorang. 

Yang menjadi tanda tanya sekarang dalam pakej ni ada disertakan Popeye Chicken meal cash voucher dan aku tak pasti halal ke tak nak makan. Bila aku check kat Halal Directory, insyaAllah halal. Aku rasa kalau kita tahu cari makanan halal kat Singapura, kita tak akan kebulur nanti. Ish aku ni..makan je yang aku ingat. 

Ke mana lagi lepas tu, aku tak pasti. Sistem pengangkutan di Singapura sangat efficient jadi tak ada masalah untuk ke mana-mana. Kalau tak jumpa juga, beranikan diri tanya orang. 

p/s: nak beli apa eh?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails