Sunday, August 24, 2014

Sambutan raya 2014

Syawal dah nak sampai ke penghujungnya, aku baru nak cerita pasal sambutan raya pula. Istimewa pada tahun ini pada hari raya pertama, aku sekeluarga beraya di kampung arwah emak di Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Kalau tak sebelum ini, aku balik pada hari raya ketiga atau keempat. Masa ini dah tak ramai orang di kampung sebab dah pulang ke rumah masing-masing. Kalau ada pun, makcik-makcik yang tinggal berdekatan dengan kampung. 

Bila dapat balik kampung arwah emak, memang meriah. Dapat jumpa saudara-mara yang dah lama tak jumpa. Balik kampung ayah memang seronok tapi tak semeriah macam di kampung arwah emak. Mungkin sebab adik-beradik arwah emak ramai jadi itu yang membuatkan suasana meriah. Kalau tak percaya, cuba tengok gambar ini. 

Alamak ramai tak sedia nak ambil gambar. 

Ini baru ok sikit. Ini pun tak semua yang ada. 





Wajah-wajah ceria di hari raya. 


p/s: macamana sambutan raya korang? 

2 comments:

  1. akak,sila follow blog sy :))
    hihihihhihihi
    http://labahlabahkenit.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails