Sunday, April 5, 2015

Love from Melbourne - part 8

Dah menghampiri penghujung cerita trip ke Melbourne. Punyalah gigih aku cuba nak habiskan cerita ini. Dalam beberapa hari lagi ada satu trip menanti dan kalau boleh aku nak habiskan secepat yang mungkin. Mari kita teruskan. Yeaah!

Pada hari keempat di Melbourne, diteruskan dengan mengambil tour ke Phillip Island. Pick up tour adalah sama seperti tour GOR tempohari tapi kali ini bermula pada pukul 11.35 pagi. Tak perlu nak tergesa-gesa nak siap dan pada waktu ini aku mengambil kesempatan untuk menyediakan bekalan makanan supaya tak lapar nanti. 

Tepat pukul 11.35 pagi, Autopia Tours datang ke Ibis Hotel dan mengambil kami untuk ke Phillips Island. Kali ini pemandu dan tour guide adalah Simon. Kalau nak dibandingkan Simon dengan Rod, aku lebih suka Rod lagi. Bukan sahaja peramah dan mesra orangnya tapi lagi handsome. Dasar gatal aku ni. Sayang aku tak sempat nak ambil gambar Simon sebab tak sempat. Hehehe..

Seperti biasa, Simon akan mengambil penumpang-penumpang lain yang bersama-sama ke Phillips Island. Apabila selesai mengambil semua penumpang, barulah Simon meneruskan perjalanannya. 


Aku tak ingat nama destinasi pertama tapi kami berhenti untuk makan tengahari. Memang Autopia Tours ada menyediakan makanan tapi aku tak makanan yang disediakan sebab kebetulan kami dah sediakan makanan sendiri. 



Ada disediakan kawasan berkelah. 

Makan bekalan sendiri. 

Banyak betul burung yang singgah. 

Tak boleh lama-lama di sini sebab masih banyak tempat lain yang dilawati selepas ini. Destinasi seterusnya adalah The Maru Koala and Animal Park. Di sini kita boleh melihat sendiri dan berinteraksi dengan binatang-binatang  seperti kangaroo, wombats, emu dan banyak lagi. 

Amacam ada rupa abang sado tak? 

Koala baru bangun tidur. 

Wallaby yang pemalu. 

Kangaroo yang sangat manja. 

Tak nak makan pula makan kangaroo albino ni. 

Di sini boleh sahaja nak ambil gambar dengan koala tapi kena bayarlah. Aku tak pasti berapa bayaran yang dikenakan tapi boleh tahan mahalnya. Makanan nak bagi binatang pun kena bayar sebanyak AUD2 sebekas. Sambil beri makan, kita menderma juga untuk kebajikan binatang yang ada di situ. Betul tak? 

Aku juga mengambil kesempatan bermesra dengan kangaroo. Bukan senang nak jumpa kangaroo dekat macam ni. Dahlah kangaroo di sini semuanya manja-manja belaka. Geram aku dibuatnya! 

Destinasi seterusnya adalah Woolamai Beach. Di sini bukan sahaja menikmati pemandangan pantai yang indah, boleh juga melakukan aktiviti meluncur air sebab keadaan ombak pantai yang agak besar. 

Woolamai Beach. 

Bas Autopia Tours. 

Menikmati pemandangan pantai atau melihat abang-abang sado?

Ke mana destinasi seterusnya? Kita sambung lagi ya. Mata dah mengantuk sangat ni. Aku cuba habiskan cerita secepat mungkin. Boleh kan? 

p/s: ada drama lagi lepas ini.

4 comments:

  1. melihat abang2 sado katanya hiksss

    ReplyDelete
  2. abang sado ? ihiks.. ehehehe..
    berapa mahal tu ? adus.. kalo nak bergambar kena bayar extra eh..
    CT lagi rasa truja ngan koala dari kanggaroo.. nak juga kanggaroo tapi nak juga koala.. macam mana tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry, saya tak ingat berapa harganya.
      CT, amik dua-dua je. :)

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails