Sunday, July 5, 2009

Aku dah gumuk

Aku lemah betul bila ada orang cakap, "aku dah gemuklah.." walaupun secara hakikatnya daripada bentuk fizikal tak lah nampak gemuk. Kalau aku dengar je dia orang cakap macam tu, aku akan sound balik, "habis aku ni apa? anak gajah?" 

Ya aku tau..ada orang sangat mementingkan keterampilan diri tapi bagi aku yang memang dari dulu yang berbadan besar, aku terima hakikat seadanya. Pernah beberapa kali aku cuba untuk kuruskan badan tapi semuanya hampa belaka. Ok..ada sekali dalam sejarah aku berjaya turunkan beberapa kg tapi itu semua hanya sementara. Nak turunkan berat badan memang perlu displin yang kuat. Kena tabah untuk menghadapi dugaan dan cabaran lebih-lebih lagi kepada godaan makanan yang sedap dan enak. Ya...aku mengaku aku memang tak kuat..kalau nampak makanan yang sedap, rasanya nak makan semuanya. Aku tak nak jadi macam model yang kurus sampai boleh nampak tulang. Rasa macam rangka tulang yang berjalan dan bukannya orang.

Ada beberapa artis yang dianggap plus size (ukuran baju saiz XL ke atas) boleh berjaya dalam kerjaya mereka. Malah kalau kena gaya cara pemakaian, mereka boleh nampak bergaya. Contoh terbaik di Malaysia adalah Adibah Noor.

Gambar diambil masa Jamuan Hari Raya Aidilfitri bersama DiGi, 2008.


Orang bersaiz besar juga ada perasaan. Walaupun nampak je badan besar, hatinya cukup sensitif. Yeaah you can make fun on us. Kalau dah over, nak aje aku slam dunk orang tu. Hah rasakan penangan kami! 1 fakta yang mesti diterima, sebenarnya kami sangat comel. Rasa macam nak peluk teddy bear je. 1 lagi fakta menarik, orang yang badan comel ni selalu nampak muda! Jangan cemburu!!!!

p/s: as long you are happy with your body..live with it

4 comments:

  1. yup2...
    as for me..
    kalau dah cantek tu, gemuk pun xpe...
    and...every woman is beautiful in their own way....
    bagi aku, kalau nak cantek, ko kena rasa ko cantek dan yakin ko memang cantek....walaupun gemuk...hehehe....

    ReplyDelete
  2. bila kita yakin pada diri sendiri, menambahkan lagi cantiknya. :)

    ReplyDelete
  3. haiiii ..yg penting yakinn kann awak..aper gune jd kurus mcm model tp series x yakin pd diri sendiri..
    bff sy...kalo awak bace majalah rasa..nani saudiar zakir...die adalah conth chubby yg yakin dan cantik!! tahniahhh....sy pon chubby gakkk..hehehehhhehe

    ReplyDelete
  4. betul tu O Ena O. yakin pada diri sendiri boleh menyerlahkan diri. you go girl!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails