Sunday, May 16, 2010

Cyberjaya Treasure Hunt

Semalam aku join  Cyberjaya Treasure Hunt. FYI, ini adalah pengalaman treasure hunt kali ketiga. Kali pertama aku join tahun 2002 dengan ayah dan adik aku bermula dari Shah Alam ke Pulau Pinang yang dianjurkan oleh Mc Donald. Kali kedua tahun 2008 dengan kawan-kawan opis sekitar Lembah Kelang.  


Ini adalah ahli kumpulan aku. Dari kiri: Izza, aku, Chika dan Na'ilah. Gambar yang disumbangkan oleh Izza. Aku tak sempat nak ambil gambar. Hehehe. Tugas aku macam biasa jadi navigator lah a.k.a tukang tunjuk jalan. 

Cerita pasal treasure hunt kali ini, dibahagikan kepada 2 bahagian. Bahagian 1 soalannya terdapat di sekitar Cyberjaya. Aku dengan kawan aku siap gaduh nak cari tempat. Hmm sabar je lah. Bahagian 2 pula soalannya terdapat di luar Cyberjaya. The good part is yang bahagian 2 tu buat kat Bandar Baru Bangi which is my place.  Nak dapatkan jawapan, tak perlu lagi refer kat tulips sebab dah tahu kat mana tempat tu. Orang lama dok Bandar Baru Bangi. Siap main short cut ok. 

Penat juga masuk treasure hunt ni. Dahlah panas ditambah pula soalan yang diberi memang susah. Aku rasa antara 25 soalan diberi cuma beberapa soalan yang betul. Itu belum lagi soalan bonus dan kena beli barang. Aku rasa nak dapat jawapan betul semua tak penting sebab cabaran selesaikan soalan tu yang buat seronok. 

Bila penganjur tunjukkan jawapan sebenarnya, aku tak faham kenapa aku tak boleh fikir jawapan macam tu. Memang jawapan di luar dugaan betul. Siapa yang dapat jawab betul tu, aku tabik springlah. 

p/s: kalau ada lagi treasure hunt, jangan lupa ajak aku ya. 

2 comments:

  1. keep up the treasure hunting spirit.. u must been bitten by the 'treasure hunt bug' :-)

    was there as well taking part, yes, challenging Qs indeed.

    ReplyDelete
  2. you were there too? that's great.
    the questions were unpredictable.
    i hope you enjoy like me. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails