Sunday, August 7, 2011

Aktiviti tidur

Entah kenapa rasa macam kena dadah je. Apa taknya, lepas sahur tidur je sampai pukul 10 pagi. Bangun dari tidur, rasa berat je mata nak buka. 

Lepas zohor, aku tidur lagi. Sedar-sedar dah pukul 5 lebih. Ini tak boleh jadi. Tak boleh layan sangat tidur ni. Aku paksa bangun dan terus pergi dapur  untuk siapkan juadah berbuka puasa. Lagipun, tidur lama-lama tak elok dan boleh mengurangkan pahala puasa. 


Menu juadah berbuka puasa untuk hari ini ialah:
1. Ayam black pepper
2. Ikan patin goreng
3. Gulai rebung
4. Kuih onde-onde

Untuk makluman semua, bukannya semua aku yang masak. Hehehe..aku cuma goreng ikan dan masak nasi. Sungguh tak mencabar langsung! Sorry tak sempat nak ambil gambar dulu. Mungkin lain kali, aku akan cuba ambil gambar juadah berbuka puasa nanti. 

Oh ya! Aku masih belum dapat makan kuih putu piring aku lagi. Hmmm..semalam adik aku singgah pasar ramadhan, tak nampak sesiapa pun yang jual kuih tu. Esok aku akan cuba cari lagi dan harap-harap aku dapat jumpa. 

p/s: misi memburu kuih putu piring bermula..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails