Sunday, December 18, 2011

Demam exam

Semalam jawab paper Managerial Economics..perrgghh berpeluh-peluh dibuatnya walaupun masa tu dalam bilik aircond. Dah lama aku tak belajar ekonomi, banyak teori yang aku tak ingat sangat. Memanglah aku jawab semua soalan tapi tak tahulah betul atau tidak. Rasanya masa 3 jam yang diberi memang tak cukup sampaikan lecturer buat masa tambahan lagi tu. Hehehe..

Yang tak tahan tu bila lecturer beritahu, "kalau repeat paper, tak tahu lagi siapa ajar nanti." Ish lecturer ni macam mengharap kami tak lepas pula. Dahlah semester ni semester akhir. Takkanlah tak boleh beri peluang kami lepas paper ni. 

Aku tak nak mengharap apa-apa. Score atau tak, itu hal kedua. Apa yang penting, paper ni kena lepas dulu. Betul tak? 

Aku tengok Mr. X macam tak yakin jawab paper. Alamak macamana ni? Orang scorer pun macam ni. Apa lagi aku yang ala-ala cukup makan. 


Jangan jadi macam ni pulak. Study sampai pecah kepala. 

Minggu depan ada paper lagi. Habis je jawab paper tu, merdekalah jawabnya! Yeaah! Ingat lagi, masa mula-mula nak ambil MBA rasa tak yakin buat. Boleh ke aku nak bahagikan masa kerja dengan belajar? Insya-Allah, kalau kita berusaha, pasti kita akan berjaya. Sesiapa yang bercadang nak sambung belajar, aku memang sokong. Tak cuba, mana kita nak tahu kan? 


p/s: UUM, here i come!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails