Thursday, December 8, 2011

Makan

Semenjak hujan kebelakangan ini, aku asyik lapar sahaja. Mulalah kunyah biskut lepas tu ke pantry buat air milo, makan roti, makan kacang dan macam-macam lagi. Itu belum lagi sampai di rumah. Kat rumah lagi kuat godaannya. Stok makanan memang sentiasa ada sebab ayah aku suka makan. Kalau ikutkan nafsu, rasa nak makan semua! Alamak tiba-tiba nak makan aiskrim. Hmm..sedapnya. Kena cari ini. 

Aku ada tabiat yang tak boleh dipisahkan iaitu suka buka peti sejuk. Dalam 1 hari entah berapa kali aku buka peti sejuk. Bukannya nak makan pun tapi suka tengok apa dalam peti sejuk. Tabiat aku ni terbawa-bawa sampai ke rumah kawan. Nasib baik kawan-kawan aku jenis tak kisah bila nampak aku buka peti sejuk mereka. Kalau 1 hari korang nampak aku buka peti sejuk, jangan marah ya. I can't resist it. 

Sekarang ini, aku dah ada pengikut yang suka buka peti sejuk orang. Nak tahu siapa? Anak saudara aku, Hadi. Nampak je kedai jual peti sejuk, mesti nak buka semuanya. Adik aku cakap, Hadi tu  dah ikut perangai aku. Hehehe... Nak buat macamana, dah sebahagian darah daging keluarga sendiri. 


Hadi sedang mandi di Pulau Sapi. 

p/s: sejuk-sejuk ni, makan maggi kari panas pun sedap juga kan? meleleh air dibuatnya. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails