Thursday, December 7, 2017

Kuala Lumpur - short break

Kali pertama menginap hotel di Kuala Lumpur rasa seronok pula. Nak ikutkan dari rumah aku ke Kuala Lumpur bukanlah jauh mana pun, dalam 30 minit memandu dah sampai. 

Aku memilih untuk menginap di Traders Hotel. Urusan check in memang cepat, siap dapat makan-makan lagi bila sampai. Boleh pula aku lupa nak ambil gambar bilik sebab aku menginap pun bukannya lama, cuma 1 malam je. 

View KLCC depan mata. 

Siapa nak epal? Ambil je siapa yang nak. 

Sebenarnya tujuan aku ke Kuala Lumpur nak tengok Konsert Ella di Dewan Filharmonik Petronas. Dah akak ni die hard fan dia. Kenalah tengok kan. 

Sepanjang Ella buat persembahan, aku hampir tahu semua lagu yang dia nyanyi. Mengimbas kembali zaman muda-muda dulu, zaman rock kapak. Chewaah! 

2 jam persembahan tak terasa lama pun. Siap minta Ella nyanyi lagi. Semua yang datang tak boleh nak move on! Kalau boleh nak stay lama-lama. Apa kan daya, bukan kuasa aku nak suruh Ella sambung nyanyi. Dapat tengok Konsert Ella, dah puas hati. 


Konsert Ella. Dah 30 tahun dia dalam industri. Kagum betul. 

Sebelum check out, sempat lagi aku melantak makan pagi di hotel. Pilihan makanan memang banyak sampai tak tahu nak makan apa. Rasa semua nak makan.

Suka konsep kad merah tu. Sangat praktikal terutamanya orang macam aku ni  yang memang lapar. 

Lepas check out, jalan-jalan sekejap di KLCC sebab dah lama aku tak ke KLCC. Kagum tengok banyak betul perubahan. Tak lama pun ada di situ, ramai sangat orang. Pening pula aku. Apa lagi, balik rumah lah. 

p/s: boleh buat lagi trip ke Kuala Lumpur lepas ni.

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails