Wednesday, October 7, 2009

Trip to Kuching-first day

Ini adalah trip kedua ke Kuching. Kali pertama aku ke sana pada tahun 2004. Selepas 5 tahun berlalu, ada banyak perbezaan berlaku. Apa yang boleh aku katakan, bandar Kuching semakin lawa.
Bersama-sama Sara mercu tanda bandar Kuching...apa lagi kalau bukan kucing..meow!!
Tak banyak aktiviti dilakukan pada hari pertama sampai. Sekadar jalan-jalan depan Waterfront dan makan petang kat kedai Moly's place. Sempat makan laksa sarawak lagi tu. Sedap! Aku pun dah lama tak makan laksa sarawak. Bezanya antara laksa lain yang pernah aku rasa, sekali makan macam kari. Kalau ada kesempatan, cubalah rasa.
Di Kuching aku stay kat Hotel Holiday Inn atau nama barunya ialah Hotel Margarita. Aku tak pasti bila pula namanya ditukar. Nanti aku check balik ya! The good part stay kat hotel ni, memang dekat nak cari makan, nak cari ole-ole dan macam-macam lagi. So aku cadangkan stay kat hotel ni. (sempat lagi buat promosi, hehehe)
Part yang tak berapa best, masa aku sampai sana, hotel ni tengah renovation. Kawasan lobi agak sempit dan kelam kabut sikit. Dengar cerita renovation akan siap sepenuhnya pada tahun depan. Sure gempaklah nanti!

Sebelah malam pula, jumpa makcik aku yang stay kat Kuching. Memang rezeki aku, makcik aku belanja makan. Waahh!! Apa lagi..makan la sepuas-puasnya. Dahlah lapar, makan sedap pulak tu. Sorry aku tak sempat nak ambil gambar, lupa nak bawa kamera sekali.
Selesai makan, makcik aku pusing-pusing bandar Kuching. Puas jalan, balik hotel..apa lagi tidurlah!
p/s: sambung lagi untuk hari kedua

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails