Monday, March 29, 2010

Isaura

Siapa masih ingat lagi cerita Isaura yang ditayangkan di TV3 sekitar tahun 1986? Telenovela berasal dari Brazil dan dialihbahasa kepada Bahasa Malaysia. Ia mengisahkan seorang hamba yang cantik dan jelita bernama Isaura menjadi rebutan oleh ramai pemuda. Rasanya telenovela ini memang masyhur seluruh dunia dan aku dapat tahu cerita ini dibuat semula pada tahun 2004 tapi tak ditayangkan di sini.

Standardlah telenovela memang banyak episod dan aku memang tak pernah miss tengok. Dulu ditayangkan sebelah petang, habis mengaji terus cepat-cepat balik duduk depan TV nak tengok cerita Isaura. 

Untuk mengimbas kembali cerita Isaura..aku sempat google image dan berjaya jumpa gambar pelakon utamanya.


Hero dan Heroin dalam cerita Isaura. 

Lagi best bila aku dapat jumpa lagu tema cerita Isaura. Nama lagunya ialah Masih Belum Tamat yang dinyanyikan oleh penyanyi kegemaran aku, Francissca Peter

Happy listening!




p/s: suka layan cerita lama

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails