Monday, March 1, 2010

Sang kancil dengan monyet

Siapa ingat lagi cerita kartun Sang Kancil? Rasanya budak sekarang ramai tak tahu cerita kartun ini. 


Masa sekolah dulu, itulah kartun kegemaran aku. Aku siap tunggu depan TV semata-mata nak tunggu cerita kartun ini keluar. 

Cerita Sang Kancil ini ada banyak version tapi antara semua, aku paling suka cerita Sang Kancil dengan Monyet.

Ayat yang tak mungkin boleh dilupakan:

"kita tak boleh makan buah tu monyet"
"aku tak peduli, aku tak peduli. aku nak juga"

Selalunya aku akan pakai ayat ini bila aku berdepan dengan orang degil tak nak dengar cakap. So bila kita refer orang tu sebagai monyet sure bengang kan? So nak tak nak..kena ikut cakap aku. Hehehe..


Kepada sesiapa yang ingin mengimbas kembali kenangan lama kartun Sang Kancil ini, bolehlah kita tengok sama-sama ok. 





p/s: suka tengok masa asap keluar dari telinga monyet 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails