Sunday, March 7, 2010

Kenduri kahwin lagi - Ain & Kapt. Muin

Semalam ada kenduri kahwin sepupu aku kat Taman Tenaga, Kajang. Kebetulan kelas MBA postpone minggu depan, dapatlah aku datang ke kenduri. 

Cerita menarik pasal kenduri kahwin sepupu kali ini, suami dia kerja askar. Jadi upacara majlis ada lain sikit sebab ada unsur-unsur etika askar yang ditonjolkan. Sudah pasti ada acara jalan bawah pedang!!!! I like. Aku masih ingat lagi masa aku sekolah dulu, mak dia kahwin buat macam tu juga sebab ayah dia pun kerja askar. Bila dapat peluang tengok majlis perkahwinan macam ini membuatkan aku sangat teruja. 

Kepada sepupu aku, Ain dan suami, aku ingin ucapkan Selamat Pengantin Baru. Semoga berbahagia dan berkekalan ke akhir hayat. Ok?


Mari kita saksikan gambar menarik sepanjang majlis perkahwinan sepupu aku.





Dimulakan dengan iringan pemain bagpipe.


Siap sedia untuk lalu bawah pedang.


Ok..ready ya.


Acara jalan bawah pedang. 



Tanda hormat kepada kawan seperjuangan.


Duduk elok-elok atas pelamin ya. 


Kek pengantin (sponsored by caterer)


Acara potong kek..siap ada pedang. 

p/s: masa kecil-kecil dulu selalu main kahwin-kahwin

2 comments:

  1. ni tentera apa ye kak? saya pernah tgk wedding tentera tu pakai uniform putih! giler cantik..

    ReplyDelete
  2. kalau tak salah, dia tentera udara. baju putih tu dipanggil baju no. 1 untuk urusan rasmi. baju biru ni tak tau pula no. berapa. hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails