Friday, March 5, 2010

Itinerary Bandung-Jakarta part 2




Mari aku update itinerary Bandung-Jakarta kali ini. Ada sedikit perubahan berbanding itinerary yang sebelum ini. Aku tambahkan 1 malam di Jakarta dan kurangkan 1 malam di Bandung. 

Alasan? Aku nak explore Jakarta more! Daripada sumber-sumber yang boleh dipercayai, rata-rata beritahu aku yang jalan-jalan kat Jakarta lagi best. Lagipun aku dah 2 kali ke Bandung jadi keinginan nak ke sana, biasa-biasa sahaja. Sekadar nak temankan kawan-kawan aku jalan ke sana sebab dia orang kali  pertama ke Bandung. 

Kat sini aku nak kongsi bersama-sama itinerary baru aku:

DAY 1 (THURSDAY, 10/06/2010)  BANDUNG
- Arrive at Husein Sastranegara International Airport Bandung
- Check In Hotel (Bandung)

DAY 2 (FRIDAY 11/06/2010) BANDUNG
- BREAKFAST at Hotel
- Visiting Tangkuban Perahu, (viewing Ratu crater and Domas crater) 
- Tea plantation and take a rest at Ciater Hot Spring Water
- LUNCH at Kampung Daun
- Shopping at Factory Outlets in Jalan Dago (Grande, Blossom, Episode, Jetset, Victoria, Glamour, Donatello, etc)
- Shopping at Rumah Mode (Setiaubudhi Street) 
- DINNER at Dapur Sangkuriang 
- Back to Hotel

DAY 3 (SATURDAY 12/06/2010) BANDUNG
- BREAKFAST at Hotel
- Shopping at Pasar Baru Trade Centre
- LUNCH
- Shopping at Toko Tiga (Original Levi’s Jeans)
- Proceed to Riau Street Factory Outlets(heritage, Summit, Stamp, Terminal Tas, Cascade, etc) - DINNER at local restaurant
- Back to Hotel

DAY 4 (SUNDAY, 13/06/2010) BANDUNG           
- BREAKFAST at hotel
- Check-Out Hotel (Bandung)
- Proceed to Jakarta (3 hours)
- Check-In Hotel upon arrival in Jakarta
- Shopping at Tanah Abang Jakarta (aku akan shopping sakan kat sini)
- LUNCH/DINNER
- Back to Hotel

DAY 5 (MONDAY,  14/06/2010) BANDUNG/JAKARTA
- Shopping at ITC Mangga Dua Trade Centre Jakarta (cari beg kat sini)
- Lunch at local restaurant
- Shopping at Taman Anggerik (Mall)
- Dinner at local restaurant
- Back to Hotel

DAY 6 (TUESDAY, 15/06/2009) JAKARTA 
- BREAKFAST at Hotel
- Check Out Hotel (Jakarta)
- Visiting Merdeka Square, Monas Monument Jakarta
- Proceed to Jakarta Airport 
- Depart from Soekarno Hatta International Airport JAKARTA 
- End of Tour 

Urusan hotel dan transport dah settle. Aku tak nak beri komen dulu pasal itu. Bila aku balik dari trip nanti, aku akan beri komen. Doakan semua berjalan dengan lancar. 

Ada 1 benda tak buat lagi. Aku belum renew passport. Insya-Allah dalam masa terdekat aku akan buat. Aku just ambil yang RM100 je sebab aku rasa aku bukannya selalu jalan luar negara. Buat mana yang mampu sahaja. Betul tak? 

p/s: kena berbelanja secara berhemah 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails