Saturday, June 19, 2010

Bandung-Jakarta Day 5

Hai..sambung lagi trip kami di Jakarta. Jakarta adalah sebuah bandar yang sangat sesak. Sangat berbeza dengan Bandung yang aman dan damai. 


Motor memang ada di mana-mana sahaja. 

Ini namanya bajaj. Boleh ke aku masuk ni?

Lokasi seterusnya adalah Mangga 2. Ini juga syurga kepada kaki shopping selain daripada di Tanah Abang. Pukul 9 pagi, kami dah sampai dan rata-rata kedai masih tak buka lagi. 

Banyak lagi kedai tak buka lagi. 

Di Mangga 2, operasi mencari beg sekolah Sara. Sara dah pesan awal-awal nak beg gambar Princess Ariel. Nak tahu rupa Princess Ariel?

Inilah rupa Princess Ariel yang Sara nak. 

Habis satu Mangga 2 aku cari beg Sara. Akhirnya aku dapat juga dengan harga Rp105,000 (RM39). Kawan-kawan aku yang lain masih meneruskan operasi shopping. Hajat di hati aku memang nak beli CD TV series contohnya Desperate Housewife, Grey Anatomy, Heroes, Prison Break dan banyak lagi tapi duit dah habis. Harga CD memang murah. Cuma Rp5,000 (RM2) sekeping dan untuk dapatkan semua set season Prison Break boleh dapat dalam harga Rp75,000 (RM28) sahaja. Murah kan? 

Aku tak berapa pasti sampai pukul berapa kami stay di Mangga 2 tapi aku dapat rasakan kawan-kawan aku dah nampak penat. Masing-masing nak habiskan baki duit Rupiah sebelum pulang ke Malaysia pada hari esoknya. Macam aku, duit Rupiah dah habis so mampu tengok sahaja apa yang mereka beli. Sampaikan aku dah ditugaskan untuk jaga hasil tangkapan shopping dan biarkan mereka shopping lagi. Hehehe..

Kalau nak ikutkan, lepas shopping di Mangga 2, nak ke Mall di Taman Anggerik. Kami dah surrender! Tak larat nak jalan lagi. Jadi, kami minta Pak Dani (driver kami masa di Jakarta) untuk bawa jalan-jalan sekitar bandar Jakarta. Pak Dani siap beritahu lagi kalau nak jumpa artis, selalu mereka akan shopping di Plaza Senayan. Memang tempat tu high class. Patutlah tak ramai orang kat situ. 

Masa di Kotatua Jakarta, nampak ada orang shooting. So aku pergilah tengok manalah tahu dapat jumpa artis Indonesia. Hampa..dia orang tak ada masa tu. Lupa nak beritahu, masa aku di Jakarta, bandar Jakarta sedang meraikan ulangtahun ke 483. Selamat ulangtahun Jakarta!

Kotatua Jakarta. 

Ramai orang tengok shooting. 

Kedutaan Malaysia di Jakarta. 

Sampai di hotel, siap-siap untuk packing. Esok nak balik Malaysia!

p/s: miss Bandung-Jakarta already.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails