Saturday, June 19, 2010

Bandung-Jakarta Day 6

Hari terakhir trip Bandung-Jakarta. Selepas breakfast dan check out daripada hotel, terus ke Monumen Nasional (Monas). Monas adalah salah satu dari monumen peringatan yang didirikan untuk mengenang perjuangan rakyat Indonesia melawan penjajah BelandaMemang luas Monas ni tak sempat nak explore semua. Kalau tak salah aku, keluasan Monas adalah 80 hektar! Luas kan? 

Di puncak menara boleh tengok seluruh bandar Jakarta. 

Cheese!

Sekitar kawasan Monas. 

Di Monas lagi.

Kami singgah di Monas dalam sejam sebab nak kejar flight pukul 2 petang dan untuk mengelak kesesakan jalanraya. Sampai di airport, hujan pula. Macam tahu aku sedih nak tinggalkan bandar Jakarta. Alhamdulillah sepanjang perjalanan kami di sana berjalan dengan lancar. Insyaallah kalau ada rezeki, boleh datang lagi. Terpaksalah aku simpan duit untuk next trip! 

Perjalanan dari Jakarta ke Kuala Lumpur mengambil masa 2 jam. Flight delayed dan bertolak dari Jakarta pukul 2.45 petang. Mendarat di LCCT pukul 6 petang.

Inilah dia kisah perjalanan aku ke Bandung-Jakarta selama 6 hari 5 malam. Apa yang boleh aku ringkaskan, semuanya best! Makan best, shopping best dan dapat pula driver yang sporting lagi cute. Terima kasih kepada Pak Taufiq dan Pak Dani yang sabar melayan kerenah kami. Hehehe.. 


Apa tunggu lagi? Kepada sesiapa yang berhajat bercuti ke Bandung dan Jakarta, diharapkan ini boleh menjadi panduan.

p/s: selamat bercuti!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails